
Vierseizoenenband blijft groeien in populariteit
Uit onderzoek blijkt dat het aandeel auto’s op vierseizoenenbanden blijft stijgen. Deze onderzoek is onafhankelijk opgesteld door JES Marketing Onderzoek.
Groei sinds 2012
Dit jaar is het marktaandeel van de vierseizoenenband in Nederland gegroeid tot 6,7%. In 2015 was dit nog 5,3%..Volgens de onderzoekers was deze stijging geheel volgens de verwachtingen en groeit het aandeel al vijf jaar; in 2012 was dat nog 2,3%. Hiermee lijkt deze band definitief een positie in de markt te hebben bemachtigd. Een vierseizoenenband is in feite een compromis tussen een zomer- en winterband. Hij beschikt over kenmerken van beide banden, maar kan bij extreme winterse omstandigheden niet tippen aan een winterband.”
Voorjaarsmeting
Het onderzoek is uitgevoerd in februari 2016 onder ruim 2.200 particuliere en zakelijk gereden auto’s. Dit is de negende keer dat het onderzoek is gedaan en de vijfde voorjaarsmeting. De najaarseditie van het onderzoek wordt gedaan in augustus, ruim na de zomerbandenwissel.
Labels:all-seaizoen banden, Nieuws, onderzoek
Trackback van jouw site.